In his 38 years as CEO of American International Group, Inc. (AIG), Maurice “Hank” Greenberg was credited with vastly expanding the company, turning it into one of the world’s largest and most revered insurance firms. For decades, Greenberg was one of the most senior players in the insurance field. AIG had a long-time reputation for solid growth and reliable results despite being in an industry that was inherently volatile. Investors marvelled at what appeared to be AIG’s uncanny ability to underwrite complicated and unusual risks without ever misjudging them. Greenberg often said that AIG had never experienced an underwriting loss (which occurs when an insurer underestimates its risk exposure and fails to collect enough premiums). As a huge multinational company, with a history of being extremely well run, AIG had one of the most precious prizes in all of business: an AAA rating, held by no more than a dozen companies in the United States.
Seiten 155 - 158
Um unseren Webauftritt für Sie und uns erfolgreicher zu gestalten und
Ihnen ein optimales Webseitenerlebnis zu bieten, verwenden wir Cookies.
Das sind zum einen notwendige für den technischen Betrieb. Zum
anderen Cookies zur komfortableren Benutzerführung, zur verbesserten
Ansprache unserer Besucherinnen und Besucher oder für anonymisierte
statistische Auswertungen. Um alle Funktionalitäten dieser Seite gut
nutzen zu können, ist Ihr Einverständnis gefragt.
Weitere Informationen finden Sie in unserer Datenschutzerklärung.
Notwendige | Komfort | Statistik
Bitte wählen Sie aus folgenden Optionen: